ورزش

مایلی‌کهن: حسن یزدانی را درک می‌کنم؛ خودم همین مشکل را داشتم/ چرا خواهر هادی ساعی نباید مربی تیم ملی باشد؟

مایلی‌کهن: حسن یزدانی را درک می‌کنم؛ خودم همین مشکل را داشتم/ چرا خواهر هادی ساعی نباید مربی تیم ملی باشد؟

محمد مایلی کهن از جمله فوتبالی‌هایی محسوب می‌شود که به کشتی و به طور کلی همه رشته‌های ورزشی علاقه فراوانی دارد. با سرمربی اسبق تیم ملی که جزو پرسپولیسی‌های قدیمی نیز به حساب می‌آید پیرامون این تیم و البته المپیک همکلام شدیم:

ابتدا از المپیک و مسابقه حسن یزدانی شروع کنیم. همه دلمان می‌خواست او با مدال طلا به ایران برگردد اما…

در این رابطه شاید اصلاً نیازی نباشد من پیرامون حسن آقا یزدانی صحبت کنم. او از نظر فنی و اخلاقی عالی بود ولی بنده خدا با درد کتف دست و پنجه نرم می‌کرد. خودم مشکل کتف داشته‌ام و می‌دانم یزدانی چه می‌کشید. با همه این اوصاف اما نهایت تلاشش را کرد و به فینال رسید خدا عمرش بدهد که مردم را شاد کرد. در طول مسابقه نهایی فوق العاده نگران سلامتی حسن یزدانی بودم و با وجود شکست در فینال معتقدم ارزش مدالی که گرفت کمتر از طلا نیست.

این روزها تکواندو ما هم خوب نتیجه می‌گیرد.

بله. واقعاً سابقه نداشت که در تکواندو بانوان به فینال برسیم اما خوشبختانه این اتفاق در پاریس ۲۰۲۴ رخ داد. هادی ساعی به دلایلی طی ماه های اخیر خیلی تحت فشار بود. او در کارش بسیار جدی است و چون به یک عده باج نمی‌داد خیلی تحت فشار بود اما خوشحالم که تا اینجای کار تکواندو نتایج درخشانی گرفته است.

یکی از انتقاداتی که طی چند ماه گذشته پیرامون هادی ساعی بارها آن را شنیدیم، استفاده از خواهرش در کادرفنی تیم ملی تکواندو بانوان بود ولی با نتایجی که بانوان گرفتند، مشخص شد انتخاب مهروز ساعی حرکت اشتباهی نبوده است

نمی‌دانم چرا وقتی فرزند، برادر یا خواهر یکی از قهرمانان ما توانایی‌های فراوانی داشته و از شایستگی لازم نیز برخوردار است، نباید دررشته خود مورد استفاده قرار بگیرد؟ یک قهرمان به صرف اینکه فامیل یکی از مدیران ورزش ما باشد، با هزار حرف و حدیث در مورد استفاده از رانت مواجه می‌شود اما در بخش‌های غیر ورزشی می‌بینیم که بعضی ها اقوام خود را در پست‌های گوناگون به کار می‌گیرند و آب هم از آب تکان نمی‌خورد!

نتایج خوبی که تکواندو و کشتی کسب کرده‌اند، حرف چند سال قبل شما در گفتگو با خبرورزشی را اثبات کرد. شما به ما گفته بودید اگر ورزش را به دست مدیران شایسته ورزشی بسپارند، قطعاً نتایج خوبی می‌گیریم

بله. من قبلاً گفته بودم و الان می‌بینید که علیرضا دبیر و هادی ساعی به عنوان رئیس فدراسیون چقدر خوب نتیجه گرفته اند. البته قبل از این دو عزیز هم رسول خادم بزرگوار را داشتیم که واقعاً در فدراسیون کشتی خوب کار کرد. یک نکته دیگر را هم مد نظر قرار بدهید.

چه نکته‌ای؟

حسن رنگرز عزیز را فراموش نکنید. این پهلوان تحصیلکرده و محجوب واقعاً در المپیک عالی کار کرد و البته نقش محمد بنا را هم نباید از یاد برد. تا قبل از اینکه آقای بنا در تیم‌های ملی کشتی فرنگی ما صاحب سمت شود، ایران در این عرصه اصلاً قابل مقایسه با شرایط کنونی نبود و هراز چند گاهی قهرمانان عزیزی مانند: مرادعلی شیرانی یا رضا سیم خواه را داشتیم که حکم تک ستاره را داشتند ولی حالا خوشبختانه کشتی فرنگی ما یکی از مهم‌ترین ارکان ورزش ایران برای مدال آوری در المپیک است.

مایلی کهن: حسن یزدانی را درک می‌کنم؛ خودم همین مشکل را داشتم/ چرا خواهر هادی ساعی نباید مربی تیم ملی باشد؟

مسابقات المپیک یکشنبه تمام می‌شود ولی بحث انتخاب وزیر جدید ورزش همچنان داغ است. اگر از شما بخواهیم به عنوان یکی از مدیران ارشد اسبق سازمان تربیت بدنی برای احراز سمت فوق کاندیدا معرفی کنید، چه کسی را نام می‌برید؟

به نظرم حمید سجادی عملکرد خوبی داشت و انصافاً کیومرث هاشمی نیز خوب و بی‌حاشیه کار کرده است. من سال‌هاست آقای هاشمی را می‌شناسم. یک مدیر بی‌حاشیه و تحصیلکرده که در ورزش خوب کار می‌کند و اهل جناح بازی و بحث چپ و راست هم نیست. به نظرم کیومرث هاشمی گزینه خوبی است.

برسیم به فوتبال. پرسپولیس راهی اردوی ترکیه شد و اطلاع رسانی عجیب در مورد حریف این تیم سر و صدای بسیار زیادی راه انداخت. پرسپولیسی ها مدعی بازی با یک تیم شدند اما بعداً مشخص شد حریفشان تیم دیگری بوده است!

ببینید من خودم سابقه اردوی پیش فصل تابستانی با تیم‌های باشگاهی در ترکیه را داشته‌ام. معمولا بازی‌های تدارکاتی در چنین اردوهایی توسط یک رابط هماهنگ می‌شود. به احتمال زیاد آن رابط در این رابطه صداقت نداشته است. به نظرم در رابطه با پرسپولیس مسائل مهم‌تری نسبت به حریفان تدارکاتی وجود دارد.

استقلال و پرسپولیس همچنان در حال جذب بازیکنان خارجی هستند

این فصل اولی نیست که استقلال و پرسپولیس بازیکن خارجی می‌گیرند. امیدوارم بازیکنانی که می‌گیرند، بتوانند کارایی داشته باشند نه اینکه حق فوتبالیست‌های ایرانی را بخورند. امیدوارم اینطور نباشد که پول هنگفتی بگیرند ولی کارایی نداشته باشند.

در هیاهوی المپیک و بحث استقلال و پرسپولیس، ملوان تیم استان شما تحولات بسیار زیادی را به چشم دید. سعید دقیقی رفت و دوباره مازیار زارع برگشت. این تغییرات آیا باعث نگرانی نمی‌شود؟

قطعاً باعث نگرانی خواهد شد. شرایط ملوان مناسب نیست و امیدوارم هرچه سریعتر به وضعیت مطلوبی برسد و نتایجی بگیرد که باعث دلخوشی مردم انزلی شود. یادمان نرود نتایجی که ملوان در فصل گذشته گرفت، استثنایی بود ولی این تیم باید مورد حمایت قرار بگیرد. الان دوباره آقای زارع را برگردانده اند، از قرار معلوم هر وقت ملوان پول ندارد این بنده خدا مازیار زارع را می‌آورند ولی هرگاه باشگاه پول داشته باشد، سراغ افراد دیگری می‌روند!

و نکته آخر؟

امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که حال مردم مملکتم خوب شود. امیدوارم مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی کاهش یابد تا مردم دلگرم‌تر شوند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا